تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

  • ۰
  • ۰

بتونیر یا همان میکسر بتون ماشینی است که برای هم زدن و  مخلوط کردن بتون استفاده میشود. از این ابزار برای مقادیر و حجمهای متفاوتی از میکس و ساخت بتن میتوان بهره برد. همانطور که می دانید بتن از ترکیب سنگ، شن، ماسه، سیمان و آب با مقادیر مختلف تشکیل شده است که به نسبت های مرتب داخل دستگاه میسکر بتن یا خلاطه ریخته شده و به مدت زمان مشخص هم می خورند تا بتن تشکیل شود. میکسرها در سایزهای بزرگ دارای مقسم جهت تعیین مقادیر مختلف از ماده جهت تشکیل بتن می باشند. به طور کلی میکسرهای بتن در ابعاد بسیار بزرگ در کارخانه های تولید بتن به کار میرود و از بتونیر با قابلیت جابجایی در سایتهای بتن ریزی و برای کارهایی با حجم کمتر استفاده میشود. جابجایی دستگاه مخلوط کن بتون نیز توسط دو چرخ یا چهار چرخ انجام می پذیرد.

میکسر بتن برقی

دستگاه بتونیر دارای یک موتور گرداننده درام یا همان دیگ می باشد که قدرت آن بر حسب اسب بخار از 2 تا 20 اسب بخار میتواند متغیر باشد. نکته قابل ذکر در اینباره این است که هرچه دیگ بتونیر بزرگ تر باشد موتور با قدرت بیشتری مورد نیاز خواهد بود. نکته قابل ذکر در این مورد این است که مکانیزم گردش درام می تواند اصطلاحا به صورت دنده ریز ، دنده کمر یا رولیک لاستیک فشرده باشد.

بارگیری مصالح در دیگ بتونیر به شکل دستی یا توسط باکت هیدرولیکی انجام می گیرد. لازم به ذکر است از آنجایی که پیمانه کردن مواد و مصالح لازم برای ساخت بتن در این نوع از ماشینها به صورت دستی انجام میشود نیاز است که کاربر آن آموزشهای مورد نیاز را دیده باشد.

از لحاظ نوع موتور نیز میکسرهای بتون با انواع موتورهای بنزینی ، برقی و دیزلی ارائه میشوند. واضح است که نوع برقی آن با تولید آلودگی کمتر و همچنین کارکرد مناسب در هنگام در دسترس بودن نیروی برق بهترین گزینه میباشد. به هر حال گاهی پیش می آید که نیروی برق در برخی مناطق، بخصوص در نقاط دور افتاده خارج از شهر در دسترس نیست که در این حالت انواع دیزلی و بنزینی آن گزینه مناسبی خواهند بود. یکی از پرکاربردترین انواع این ماشین برای آزمایشگاه های خاک و بتن بتونیر آزمایشگاهی میباشد.

 

به طور خلاصه میتوان کاربردهای این ماشین را به شکل زیر خلاصه نمود:

 

۱- هم زدن و مخلوط کردن مناسب بتن با مواد مورد نیازبه منظور ساخت بتن در مقادیر مختلف
۲-استفاده در انواع آزمایشگاههای صنعتی جهت انجام انواع تست
۳- میکس کردن انواع مواد در کارگاههای صنعتی
۴- جهت بتن ریزی در پروژه های ساخت و ساز . پروژه های کوچک و ساخت و سازهای متوسط و همچنین پروژه هایی با  ابعاد بسیار وسیع همچون پروژه های سد سازی، ساخت راه آهن، فرودگاه ، پارکینگ، مجتمع تجاری

 

قیمت بتونیر بسته به حجم آن و قدرت موتور و نوع ساخت آن متفاوت خواهد بود. همچنین شرکتهای زیادی در زمینه فروش بتونیر فعالیت دارند که انواع تولید ایران آن نیز از کیفیت بسیار قابل فبولی برخوردار هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی