تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

ماله پروانه ای ( ماله موتوری ) ماشینی بسیار پرکاربرد و مفید در سایتهای بتن ریزی و عملیات کف سازی و ماله کشی محسوب میشود. این ابزار سرعت و کیفیت عملیات پرداخت سطوح بتنی را به شکل بسیار قابل توجهی افزایش میدهد.
انواع مختلفی از لحاظ اندازه و قدرت و نوع سوخت آنها طراحی و ساخته میشود که بسته به نوع پروژه و نیازهای آن قابل استفاده است. برای مثال یک تقسیم بندی کلی از این ابزار ماله های موتوری هدایت شونده از عقب و ماله های سرنشین دار میباشد. در نوع اول کاربر آن را توسط دسته تعبیه شده هدایت میکند و در نوع دوم اپراتور سوار بر ماله شده و مانند رانندگی اتومبیل آن را هدایت میکند

 روش کار با ماله پروانه‌ای

مانند هر ماشین دیگری بهترین نتیجه هنگامی به دست می آید که بتوان از آن ماشین به بهترین شکل استفاده کرد. در نتیجه روش کار کردن با هر ابزاری بسیار مهم است که آموزش داده شود. در مورد استفاده از ماله پروانه بتن توصیه شده است که پس از عملیات بتن ریزی و صاف کردن سطح آن توسط ابزاری مانند شمشه ماله دستی و یا شمشه ویبره مدتی به بتن فرصت داده شود تا خودش را به اصطلاح بگیرد (یکی از روشهای اطمینان در این مورد این است که هنگام ایستادن یک فرد با وزن نرمال روی سطح بتن، جای پای او حدود سه میلی متر روی سطح باقی بماند.).

توصیه شده است که عملیات ماله کشی از یک سمت یا گوشه ، با سرعت آهسته انجام شود و حرکت کاربر به سمت عقب باشد تا جای پای او نیز روی سطح بتن صاف شود. این نکات به صورت کلی در مورد روش کار با ماله پروانه ای ذکر شد و به طور حتم موارد جزئی توسط کاربران باتجربه در حین کار رعایت میشود.

نکته هایی در مورد ماله کشی سطوح بتنی

هنگام ماله کشی سطح بتن اگر آب روی سطح جمع شد عملیات را تا تبخیر شدن آب متوقف کنید. همچنین در صورت رطوبت بالای هوا که باعث میشود تبخیر آب انجام نشود میتوان پس از پهن کردن لایه گونی و پخش کردن مقداری گرد سیمان خشک روی آن به خشک کردن سطح مورد نظر کمک کنید.


به خاطر داشته باشید برای بتنی که هنوز خیس و تازه است و هنوز خودش را نگرفته ، استفاده از ماله پروانه ای ایده ی مناسبی نیست. همواره توصیه میشود حتما توسط ابزارهایی مانند شمشه ویبره و شمشه ماله دستی سطح مورد نظر را صاف و آماده کنید.
بهترین زمان استفاده از ماله موتوری هنگامی است که وقتی کاربر روی سطح بتنی قدم میزند جای پای او مشخص میشود اما در بتن فرو نمیرود.

 

  • larzan sanat