تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

تامین انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمان سازی و صنعتی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شیلنگ ویبراتور (شیلنگ ویبره)

 

شلنگ ویبراتور بتن یا شلنگ ویبره که امروز با نام شیلنگ ویبره و شیلنگ ویبراتور شناخته می شود، در انواع شیلنگ ویبراتور برقی، شیلنگ ویبراتور بادی و شیلنگ ویبراتور بنزینی به مشتریان ارائه می گردد. شما می توانید در بخش مشخصات فنی به اطلاعات انواع این نوع شیلنگ ها دسترسی پیدا نموده و همچنین در بخش لیست قیمت شیلنگ ویبراتور از بروزترین قیمت انواع محصولات اعم از قیمت شیلنگ ویبراتور بنزینی، شیلنگ ویبره بادی و قیمت شیلنگ ویبره بتن مطلع گردید.

شیلنگ ویبراتور وسیله ای است که ، هوای داخل بتون را تخلیه می کنند و این کار باعث می شود که بتون فشرده تر شده و مقاومت و طول عمر بیشتری داشته باشد.

بطور کلی شیلنگ ویبراتور به پنج دسته مکانیکی ، بادی ، برقی ، دریلی و روغنی تقسیم می شود. که شیلنگ های ویبراتور مکانیکی توسط برند مطرح داخلی به نام ایران کوب و برندهای خارجی نظیر سوپرفوجی ، جی اف سی و… تولید می گردد. در هنگام خرید این ابزار بهتر است با کارشناسان این امر تماس حاصل کنید و کمک بگیرید. انواع چینی و کره ای این ابزار این روزها در بازار رونق بیشتری دارد.

 

وظیفه شیلنگ ویبراتور چیست؟

 
بتن ترکیبی از چهار جزء اساسی آب، سیمان، شن و ماسه (دانه کوچک) و سنگ (سنگ آهنگ) می باشد که از پرکاربردترین و مهمترین مصالح ساختمانی است. از ویژگی اصلی آن می توان در دسترس بودن مواد اولیه و ارزان بودن را نام برد. هنگامی که بتن ریخته می شود، ممکن است صدها یا حتی هزاران حباب هوا ایجاد شود که به طور قابل توجهی آن را تضعیف می کند. راه حل اصلی جهت از بین بردن این حباب ها لرزش و ارتعاش بتن است که این عمل به وسیله شیلنگ های ویبراتور انجام می گردد. به طوری که در هنگام لرزش در بتن کمک به آزاد سازی حباب هاب هوا و آب گیر کرده در لایه های بتن می شود. و بدین شکل بتنی یک پارچه خواهیم داشت. اگر این عمل انجام نشود پس از خشک شدن و گیرایش کامل بتن حباب های آب تبخیر شده و حباب های هوا از بین می رود. در نتیجه بتنی همانند اسفنج خواهیم داشت که بسیار ضعیف و در اصطلاح بتن کرمو می شود.
شیلنگهای ویبره در ابعاد  1و 1.5 و 2 و 2.5 و 3 اینچ تولید و به بازار ارائه میشود.

 

نکاتی برای خرید شیلنگ ویبراتور بتن

 
حال که با انواع شیلنگ های ویبراتور و موتور های تولید نیرو برای شیلنگ های ویبراتور آشناشدید لازم به ذکر است که برای خریدی موفق به چند ویژه گی اصلی در خرید شیلنگ ویبراتور توجه نمائید.
 
1- جنس  و قطر پوسته
2- جنس و قطر فنر و میله داخلی
3- انعطاف پذیری
4- انتخاب قطر و سایز مناسب
5- کوپلینگ
6- اتصالات ابتدا و انتها
7- شیلنگ ویبراتور در هنگام کار نباید صدایی خش خش و گیرکرده گی داشته باشد.
 
همچنین برای انتخاب نوع شیلنگ های ویبراتور( شیلنگ ویبراتور بادی ، شیلنگ ویبراتور برقی ، شیلنگ ویبراتور مکانیکی ) باید اول به کاربری و محل اجرای ویبره دقت شود و سپس با در نظر گرفتن فاکتور های ارائه شده بهترین انتخاب در نوع شیلنگ ویبراتور را داشت.
ذکر این نکته مهم است که جهت انتخاب سایز شیلنگ ویبراتور که بسته به نوع کاربری متفاوت است می باشد. برای مثال سایز شیلنگ ویبراتوری که درون قالب کارکرد دارد با شیلنگی که در یک بخش کلی بتن ریزی کارکرد دارد از نظر قطر شیلنگ ویبراتور و پوکر مختلف می باشد.
 

صفحه اصلیشیلنگ ویبراتور arrow rtl ماشین آلات ساختمانیشیلنگ ویبراتور arrow rtl شیلنگ ویبراتور
شیلنگ ویبراتور
شیلنگ ویبراتور یا شیلنگ ویبره برای از بردن حباب و خلل و ارتعاش بتن در سایزهای 1و 1.5 و 2 و 2.5 و 3 اینچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیلنگ ویبراتور در کل سه دسته. برقی، بادی و مکانیکی می باشند که معمولا از نوع مکانیکی در اکثر پروژه های متوسط و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و شیلنگ های برقی و بادی و کانورتوری اصولا در کارهای بزرگ و پروژهای وسیع بتن ریزی با حجم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد و نحوه کار شیلنگ ویبراتور
شیلنگ های ویبراتور از یک قسمت اصلی به نام پوکر تشکیل می شوند. که حرکت دورانی و دریافتی از نیروی مکانیکی و الکتریکی و یا پنوماتیکی را به ضربه و ارتعاش تبدیل می‌کند. جای پوکر در سر شیلنگ قرار دارد و قسمت اصلی که با بتن در تماس می باشدو عمل ارتعاش بتن را انجام میدهد.(گرفتن هوا و حباب بتن)


مشخصات اصلی شیلنگ ویبراتور ایده آل


مقاومت بالا و انعطاف پذیری بالا در پیچ خوردن و خم شدن
مقاومت در باربرپاره شدن و سایش  ارتعاش یکدست برای از بین بردن آب اضافی بتن و در نتیجه تراکم بتن بالا و مقاوم
نگهداری و تعمیر آسان و روانکاری و روغن کاری آسان داخل شیلنگ


موارد استفاده شیلنگ ویبراتور


از بین بردن خلا و ایجاد ارتعاش در بتن
سایش  ارتعاش یکدست برای از بین بردن آب اضافی بتن و در نتیجه تراکم بتن بالا و مقاوم
برای بتن ریزی در حجم متوسط و کم مثل پروژه های ساختمانی
برای بتن ریزی در حجم بالا و وسیع بتن ریزی همانند سد سازس و فرودگاه و غیره...


انواع شیلنگ ویبره بتن


شیلنگ ویبراتور مکانیکی
در میان شیلنگ ها کاربردی ترین نوع آن شیلنگ ویبراتور مکانیکی می باشد که در اکثر پروژه های ساختمانی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد قدرت و نیروی محرک این تیپ شیلنگ‌های ویبراتورها از طریق ویبراتورهای برقی و بنزینی تامین میگردد، که توسط کوپلینگ به شیلنگ انتقال پیدا می کند.

شیلنگ ویبراتور برقی
این تیپ شیلنگ‌ها به سه دسته کلی شیلنگ ویبراتوربرقی پرتابل. شیلنگ ویبراتور برقی تکفاز . شیلنگ ویبراتور کانورتوری تقسیم می شوند.

1- شلنگ ویبراتور کانورتوری
کار اصلی کانورتور تبدیل جریان برق به نیروی محرک می باشد. کانورتور ها دارای تیپ های مختلف خروجی تا 4 خروجی میباشند که در پروژهای عمرانی وسیع مانند سد سازی و فرودگاه ها استفاده می شود.

2- شیلنگ ویبراتور برقی تکفاز
این مدل شیلنگ ویبراتور برقی نیروی خود را از دوشاخه برق تکفاز میگیرد و در مکان هایی که برق وجود دارد استفاده میگردد

3- شیلنگ ویبراتور کانورتوری
مزیت استفاده از این نوع شیلنگ ایمنی بالا و از بین رفتن خطر برق گرفتگی می باشد. و دارای چند خروجی همزمان برای کار با چند شیلنگ می باشد.قدرت بالا و اتصال شیلنگ با قطرهای بالاترو میزان ضربات و ارتعاشات مناسب در ابتدای شیلنگ و بالا بردن کیفیت بتن و استفاده در وسیع ترین پروژهای کاری و اجرایی

4- شیلنگ ویبراتور پرتابل برقی
برای کارهای تخصصی و بتن ریزی در کیفیت بالا از این نوع شیلنگ‌های ویبراتور استفاده می شود.مقدار ضربه این نوع شیلنگ در دقیقه بسیار بالا بوده و باعث ایجاد ریزدانه و کیفیت بالای بتن می گردد. و با برق تکفاز نیز قابل استفاده می باشد

5- شیلنگ ویبراتور دریلی
برای بتن ریزی در ابعاد و حجم کم از شیلنگ ویبراتور دریلی استفاده می شود. کار با این نوع شیلنگ همانند دریل می باشد بصورتی که شاسی دریل را فشرده و موتور محرک دریل شروع به کار میکند و نیرو را به شیلنگی که سر دریل میباشد انتقال میدهد. کار با شیلنگ ویبره دریلی بسیار آسان بوده و از لحاظ قیمت نیز نسبت به انواع شلنگ از قیمت پایین تری برخوردار میباشد.

شیلنگ ویبراتور

7- شیلنک ویبراتور بادی
نیروی اصلی این تیپ شیلنگ ویبراتور از کمپرسور تامین می شود. طول شیلنگ ویبره بادی 2 الی 4 متر و در سایز 1 اینچ تا 5 اینچ میباشد و شیلنگ به وسیله شیلنگ واسطه به کمپرسور اتصال پیدا میکند. شیلنگ ویبراتور بادی دارای قدرت بالای میباشد و از مزایای این نوع کار کردن هم زمان چند شیلنگ ویبره از یک کمپرسور می باشد.

8- شلنگ ویبراتور بنزینی پشتی
این مدل شیلنگ ویبراتور شامل یک کوله پشتی بوده که بر روی کمر نصب میشود.کار این دستگاه بسیار آسان بودهه و در اکثر جاها قابلیت استفاده دارد.

پارامترهای اصلی کار با شیلنگ ویبراتور

 
حداکثر هر لایه بتن ریزی باید 50 سانتی متر باشد و شیلنگ ویبراتور را نباید بصورت افقی در بتن تکان داد.
شیلنگ ویبره باید بصورت عمئدی در بتن فرو برود.
شیلنگ ویبراتور باید با وزن خود در بتن فرو برود و تا 15 سانت در بتن فرو برود.
ویبرهه را در حدود 5 الی 15 ثانیه بصورت عمودی در بتن جابجا کنید و در رابطه با ارتعاش بیش از حد بتن نگران نباشید.
شیلنگ ویبراتور را به آرامی و به تدریج با بالا و پایین کردن از بتن خارج کنید تا حباب هوا وارد بتن نگردد.
در موقع خارج شدن سر شیلنگ ویبراتور از داخل بتن در این قسمت ویبراتور ار به سرعت خارج کنید.

 

دلیل خرابی شیلنگ ویبراتور

وارد کردن ضربه در به شیلنگ در حین کار.
پیچ و تاب دادن و خم کردن بیش از حد شیلنگ و ترک برداشتن.
تمیز نکردن قسمت پوکر و شیلنگ بعد از اتمام کار که باعث فرسایش ویبره می شود.
استفاده مدام از موتورهای دور بالا.
نگهداری در مکان نا مناسب و در نور آفتاب که به دلیل خشکی و ترک شیلنگ ویبره میگردد.
 

نکات اصلی نگهداری و تعمیر شیلنگ ویبراتور

 
ابتدا موتور را خاموش کنید.
از قطعات اصلی استفاده شود.
پس از اتمام کار شیلنگ و علل خصوص پوکر شیلنگ کاملا عاری از بتن گردد.
بعد از هر 100 ساعت کار با شیلنگ شفت روغن کاری شود.
بعد از هر 300 ساعت کار با شیلنگ پوکر سرویس و تمیز شود.
  • larzan sanat